Číslo projektu: 2021-1-PL01-KA220-HED-000030365 (medzinárodný projekt v rámci Erasmus+)
Zodpovedný riešiteľ: RNDr. Beatrix Bačová, PhD.
Riešitelia: doc. Ing. Mária Kúdelčíková, PhD., RNDr. Michaela Holešová, PhD.
Koordinátor: Lodz University of Technology, OID číslo: E10209033
Partner: Žilinská univerzita v Žiline, OID číslo: E10208633
Doba riešenia: 01.06.2022- 30.11.2024
Anotácia projektu:
Virtuálna realita umožňuje študentom získať iný pohľad na predmety a zvýšiť ich priestorové schopnosti. V špecifickom prípade, v akom je matematika, virtuálna realita umožňuje vidieť abstraktné pojmy v trojrozmernom prostredí, čo je ich pochopenie a aplikáciu. Cieľom projektu je obohatiť učivo z matematiky o oblasť trojrozmernej geometrie. V rámci projektu pripravíme 12 modulov, každý s VR vyučovacích hodín vyvinutou pre danú tému. Projekt je určený študentom a vysokoškolským učiteľom všetkých odborov inžinierskych fakúlt. Používanie virtuálnej reality v matematike zvýši študentom pochopenie základných pojmov, poskytne zručnosti pri riešení problémov a dosiahne lepšie študijné výsledky. Vyučovacie metódy vysokoškolského vzdelávania budú obohatené o aplikácie založené na zvukovej technológii. Motivačné nástroje je možné rozšíriť aj na ďalšie študijné odbory.
Priestorová predstavivosť je dôležitá pre pochopenie sveta okolo nás. Začína sa vyriešením puzzle, pokračuje usporiadaním nábytku v byte a siaha napríklad až po efektívne zbalenie kufra na dovolenku.
Tento projekt vytvára nový, inovatívny rozmer vyučovania geometrie a priestorového videnia s využitím virtuálnej reality (VR). Zdôrazňuje, že 3D simulácie majú neoceniteľný potenciál pre dosiahnutie kvalitných výsledkov vo vzdelávaní. Rôzne prístupy k riešeniu geometrického problému umožnia tak študentom lepšie ho pochopiť. Využívaním matematických vzťahov medzi objektmi predstavuje pridanú hodnotu pre študentov a učiteľov geometrie nielen pri jej učení, ale aj pri precvičovaní získaných vedomostíí.